logbog 23.11.2001
Fredag den 23. november
Vi mødtes med test-personerne til et kort og uformelt møde
for at høre om deres umiddelbare indtryk - og for at indsamle
dagbøgerne.
De fire 9. klasses elever var meget positive overfor spillet. Det
var samtidig også dem, der havde klaret sig bedst og bedst
havde forstået den interaktionsramme som vi havde opstillet
- altså hvordan man skulle interagere med spillet via sms.
Det var tydeligt, at de virkelig havde syntes, at spillet havde
været sjovt og spændende. Her er nogle citater fra interviewet:
Jeg sad nogle gange med telefonen og ventede på sms´er
fra spillet
Det kunne godt have kørt en måned mere
Det kunne være godt hvis man kunne se (karaktererne
i-) sit netværks profiler
Det skulle være nemmere at bytte koder
Orh hvad! Hvordan fik du 80 point?
Vil i sælge det til et teleselskab?
Det er ikke ligesom snake, det er en genre man aldrig har
set før!
Jeg gad ikke lige checke den der gåde på nettet,
så jeg gættede bare (gættede ganske rigtigt
antallet af chilier givet til pulps nye album på www.chilinet.dk)
Man følte man havde indflydelse på ens figur!
Jeg syntes slet ikke, der var for mange sms´er. Man
kunne faktisk godt få flere
Jeg gad ikke rigtigt i starten, men efter at have sat mig
lidt ind i det var det vildt spændende
Jeg troede det var fra en eller anden computer, men det var
jer som skrev dem ikke? (adspurgt om hvem de troede der skrev
beskederne til dem)
Gymnasieeleverne var også positive men mere kritiske, og
det fremgik, at især pigerne måske havde gjort det mere
for vores skyld end, fordi de synes, det var skægt. Drengene
kunne derimod sagtens forestille sig at det var et spil, der kunne
køre over flere måneder. Det skal tilføjes at
interviewet/mødet blev temmelig kort og MEGET uformelt, eftersom
det foregik i gymnasiets fredagsbar.
|