logbog 23.11.2001


Fredag den 23. november

Vi mødtes med test-personerne til et kort og uformelt møde for at høre om deres umiddelbare indtryk - og for at indsamle dagbøgerne.

De fire 9. klasses elever var meget positive overfor spillet. Det var samtidig også dem, der havde klaret sig bedst og bedst havde forstået den interaktionsramme som vi havde opstillet - altså hvordan man skulle interagere med spillet via sms. Det var tydeligt, at de virkelig havde syntes, at spillet havde været sjovt og spændende. Her er nogle citater fra interviewet:

”Jeg sad nogle gange med telefonen og ventede på sms´er fra spillet”
”Det kunne godt have kørt en måned mere”
”Det kunne være godt hvis man kunne se (karaktererne i-) sit netværks profiler”
”Det skulle være nemmere at bytte koder”
”Orh hvad! Hvordan fik du 80 point?”
”Vil i sælge det til et teleselskab?”
”Det er ikke ligesom snake, det er en genre man aldrig har set før!”
”Jeg gad ikke lige checke den der gåde på nettet, så jeg gættede bare” (gættede ganske rigtigt antallet af chilier givet til pulps nye album på www.chilinet.dk)
”Man følte man havde indflydelse på ens figur!”
”Jeg syntes slet ikke, der var for mange sms´er. Man kunne faktisk godt få flere”
”Jeg gad ikke rigtigt i starten, men efter at have sat mig lidt ind i det var det vildt spændende”
”Jeg troede det var fra en eller anden computer, men det var jer som skrev dem ikke?” (adspurgt om hvem de troede der skrev beskederne til dem)

Gymnasieeleverne var også positive men mere kritiske, og det fremgik, at især pigerne måske havde gjort det mere for vores skyld end, fordi de synes, det var skægt. Drengene kunne derimod sagtens forestille sig at det var et spil, der kunne køre over flere måneder. Det skal tilføjes at interviewet/mødet blev temmelig kort og MEGET uformelt, eftersom det foregik i gymnasiets fredagsbar.