På denne side findes vores refleksioner omkring designprocessen.
At vi har oprettet en selvstændig side omhandlende refleksioner,
betyder ikke at vi ikke forholder os reflektivt på de andre
sider. Men de refleksioner vi har gjort os gennem forløbet,
som ikke direkte knytter sig til fx en bestemt aktivitet, samler
vi på denne side.
Brugerworkshops
Som en del af brugerinvolvering i vores projekt har vi benyttet os meget af brugerworkshops.
I følgende præsenterer vi vores forståelse af værktøjet og i hvilke sammenhænge vi har brugt det.
G13-spillet - en hypertekst
Her diskuteres vores koncepts sammenhæng med begreber som hypertekst,
netværksbaseret computerspil og semantiske netværk.
Transparens, feedback og mapping ift.
U1-testen
Som en del af MMI-forløbet har vi fået følgende
opgave: Afrapporter på jeres hjemmeside, hvordan I tænker
Normans begreber vedrørende transparens, feedback og mapping
ind i jeres design. Diskuter dette i forhold til usability I.
Miljøer i G13: "Knowledge in
the head" and "knowledge in the world"
Diskuterer hvordan vi kan bruge Normans begreber "knowledge
in the head" og "knowledge in the world" til at skabe
nogle spilmiljøer, der både er umiddelbart gennemskuelige
og stadig har den mystik i behold, som kan give næring til
fantasien.
Den empirinære tilgang til studier
af brugsuniverset
Forud for vores feltstudier har vi diskuteret den etnografiske metode
og hvordan den bliver relevant for os.
|