Visionen for G13 er at designe et rollespilskoncept til mobiltelefonen.
Målet er bedre mobilunderholdning.
Det grundlæggende koncept består overordnet af en kombination
af flere velkendte faktorer, pakket ind i nyt design.
Samle/bytte
Det velkendte samle/bytte aspekt som glansbilleder, og i USA baseball-cards,
havde/har.
Konkurrence
Gambling- /konkurrence aspektet fra fx hønseringe, "marbles"
og idag samlekort.
Påklædningsdukken
Påklædningsdukken, som bl.a. onlinespillet bitch har
genopfundet.
Tamagochi-effekten
Tamagochi-effekten skal inddrages. Baseret på samme idealer
som når børn leger med dukker, altså en form
for ansvarsfølelse over for noget ikke materielt, og afhængighedsfaktoren
som netop var afgørende for tamagochis enorme popularitet,
kombineret med tidsapektet, hvor en virtuel figur kræver brugerens
tid og opmærksomhed for videreudvikling og overlevelse.
Reality-aspekt
Herudover vil vi indrage et reality aspekt. Dette skal indgyde en
virkelighedsfølelse hos spillerne - "det kunne være
mig".
Socialt aspekt
Endelig inddrages et socialt aspekt i form af selve spillet/ miljøet
som samtaleemne i den virkelige verden, og for brugerne kravet om
konstant interaktion.
|