På denne side findes links til tekster omhandlende de aktiviteter som vi har været igennem i designprocessen. Vi har her fokuseret på aktiviteter af større omfang og betydning, mens en komplet optegnelse af vores aktiviteter findes i logbogen. Denne side indeholder desuden en oversigt over fremtidige aktiviteter.

 

Fremtidige aktiviteter


Kalender

03.01.2002 MMI-opgave aflevering

17.01.2002 Design-opgave aflevering

uge 5 Mundtlig forsvar i Design


Rodekasse

Kontakte Ph.d-studerende på IMV, der tilsyneladende beskæftiger unge og deres brug af sms.

Kontakte Alexandra Weilenmann eller/og Catrine Larsson ved Victoria Instituttet - se forskning under links

Interview med Toke Eskildsen vedrørende mobilteknologi.

Interview med spiludviklere mhp. en bedere forståelse af generelle spilstrukturer.

Workshop på ungdomsskole/gymnasie.

Undersøgelse af teorier omkring hypertext ift. generel beskrivelse af konceptet.

U2: Lave en test af spillet over et forløb på en 4-5 dage.

 

Interviews og observationer

Interviews på Århus Statsgymnasium - 08.10.2001
Interviews med henholdsvis en gruppe på 4 drenge og en gruppe på 4 piger. Alle elever gik i 1.g.

Feltarbejde på Århus Statsgymnasium - 03.10.2001
Oberservation og uformelle korte interviews i spisefrikvarteret i Århus Statsgymnasiums kantine.

Interview på Gjellerupskolen - 21.09.2001
Feltarbejde på Gjellerupskolen med interview af tre elever fra 9. klasse. Dette gav en masse konstruktiv input til vores projekt.

 

Workshops

Workshop på ÅSG - 6.11.2001
Workshop på Århus Statsgymnasium. Forløb rigtig godt med scenarieskrivning og meget andet. Vi fik masser af gode idéer og forslag til elementer i spillet.

Workshop med 5. klasse - 11.10.2001
Workshop på Huset med en 5. klasse. Utrolig skægt, men de var desværre lidt for unge til vores projekt.

Appreciative inquiry og Informance design - 09.10.2001
Fælles workshop på skolen, hvor vi blev introduceret til to metoder, Appreciative inquiry og Informance design.

 

Usability tests

Usability2
Afrapportering af vores U2-test fra indledende overvejelser til den endelige udformning og analyse og konklusion.

Usability1
Vores U1-test foregik på Huset med 4 elever fra 8. klasse. Vi testede både oprettelse af figur samt interaktionen under selve spillet.

 

Oplæg

Scenarier og formidling i designprocessen - 26.10.2001
I forbindelse med vores oplæg til øvelsestimerne d.26/10/2001 har vi forberedt en fremlæggelse af scenariebegrebet og vores anvendelse af det specielt med henblik på kommunikation i designprocessen.

Usability Analysis - 26.09.2001
Oplægget var centreret om to analytiske metoder: GOMS-modellen og Cognitive Walkthrough. Vores opgave var således dels at gøre rede for teorien bag disse metoder og samtidig relatere dette til vores projekt.