På denne side findes links til tekster omhandlende de aktiviteter
som vi har været igennem i designprocessen. Vi har her fokuseret
på aktiviteter af større omfang og betydning, mens
en komplet optegnelse af vores aktiviteter findes i logbogen. Denne
side indeholder desuden en oversigt over fremtidige aktiviteter.
Fremtidige aktiviteter
Kalender
03.01.2002 MMI-opgave aflevering
17.01.2002 Design-opgave aflevering
uge 5 Mundtlig forsvar i Design
Rodekasse
Kontakte Ph.d-studerende på IMV, der tilsyneladende beskæftiger
unge og deres brug af sms.
Kontakte Alexandra Weilenmann eller/og Catrine Larsson ved Victoria
Instituttet - se forskning under links
Interview med Toke Eskildsen vedrørende mobilteknologi.
Interview med spiludviklere mhp. en bedere forståelse af
generelle spilstrukturer.
Workshop på ungdomsskole/gymnasie.
Undersøgelse af teorier omkring hypertext ift. generel
beskrivelse af konceptet.
U2: Lave en test af spillet over et forløb på en 4-5
dage.
Interviews og observationer
Interviews på Århus Statsgymnasium
- 08.10.2001
Interviews med henholdsvis en gruppe på 4 drenge og en gruppe
på 4 piger. Alle elever gik i 1.g.
Feltarbejde på Århus Statsgymnasium
- 03.10.2001
Oberservation og uformelle korte interviews i spisefrikvarteret
i Århus Statsgymnasiums kantine.
Interview på Gjellerupskolen
- 21.09.2001
Feltarbejde på Gjellerupskolen med interview af tre elever
fra 9. klasse. Dette gav en masse konstruktiv input til vores projekt.
Workshops
Workshop på ÅSG - 6.11.2001
Workshop på Århus Statsgymnasium. Forløb rigtig godt med scenarieskrivning og meget andet.
Vi fik masser af gode idéer og forslag til elementer i spillet.
Workshop med 5. klasse - 11.10.2001
Workshop på Huset med en 5. klasse. Utrolig skægt, men
de var desværre lidt for unge til vores projekt.
Appreciative inquiry og Informance
design - 09.10.2001
Fælles workshop på skolen, hvor vi blev introduceret
til to metoder, Appreciative inquiry og Informance design.
Usability tests
Usability2
Afrapportering af vores U2-test fra indledende overvejelser til
den endelige udformning og analyse og konklusion.
Usability1
Vores U1-test foregik på Huset med 4 elever fra 8. klasse.
Vi testede både oprettelse af figur samt interaktionen under
selve spillet.
Oplæg
Scenarier og formidling i designprocessen
- 26.10.2001
I forbindelse med vores oplæg til øvelsestimerne d.26/10/2001 har
vi forberedt en fremlæggelse af scenariebegrebet og vores anvendelse
af det specielt med henblik på kommunikation i designprocessen.
Usability Analysis - 26.09.2001
Oplægget var centreret om to analytiske metoder: GOMS-modellen
og Cognitive Walkthrough. Vores opgave var således dels at
gøre rede for teorien bag disse metoder og samtidig relatere
dette til vores projekt.
|